5 lucruri pe care să NU le faci în sarcină.

Eu sunt omul exceselor în ce ma privește dar dacă eu am rezistat de doua ori timp de noua luni, sigur puteți și voi. La ultimul punct sa ziceam ca am mai trișat, dar acolo o sa vedeți ce m-a ajutat pe mine sa reușesc.

Nu fuma!

Scrie pe toate pachetele de țigări, sunt reclame la televizor și la radio care spun asta și tot mai exista persoane care spun „Ei, lasă, cutare a fumat și uite ce copil sănătos are.”

Doamne ajuta ca e asa, dar dacă exista chiar și 0,01 șanse ca al tău copil să nu fie la fel de norocos, ai risca? Deși statisticile spun ca riscurile sunt de N ori mai mari, dar prin absurd.

Anul trecut Ana, Zana Scutecel, a avut o întreaga campanie pe acest subiect. Puteți citit la ea multe articole informaționale dar și povesti de la mame fumătoare, inclusiv subsemnata.

Să NU dormi

Știți ca se spune ca după ce naști poți sa îți iei adio de la multe lucruri, printre care și somnul? Pai asa e, va spun eu, cea care s-a culcat după miezul nopții pentru ca atunci găsesc timp sa lucrez pentru blog și care s-a trezit la 4:40 pentru ca băiețelul minunat avea chef de lego. Dormiți doamnelor, mult. Nu trageți de voi sa stați la job pana în ultima zi ca nu va ridica nimeni o statuie. Profitați de orice minut de somn. Dacă îmi e dor de ceva de pe vremea când nu ii aveam pe ei, somnul sigur e cap de lista.

Nu consuma alimente crude

Și aici e discuție lunga, dar pe scurt riscul cel mai mare este la alimentele neprocesate termic: carnea crudă, fructele de mare și ouăle crude. Acestea pot cauza infectii si uneori pot conduce la pierderea sarcinii, moarte infantila sau infectii ale bebelusului la nastere. Listerioza este iar o boala periculoasa inaceasta perioada, poate provoca nastere prematura, avort spontan, imbolnavire grava su chiar moartea bebelusului si este uneori cauzata de branzeturi si produse lactate nepasteurizate, prin urmare este bine sa evitati branzeturi de tip Brie, Camembert, feta, Gorgonzola, Roquefort. Greu, știu. Și mie îmi plac mult, dar 9 luni nu murim, nu?

Nu mânca pentru doi.

Aici sa nu va supărați pe mine dar va spun ca e un mit. Aveți acolo în burtica un bebeluș cât un măr mic sau chiar cât un pepene galben. Dar oricum mic, prea mic ca să aibă nevoie de o farfurie în plus la masă.

Renee Horowitz, MD, obstetrician celebru in Michigan, USA – si practician de mai bine de 32 de ani spune asa:

„Daca va dublati aportul caloric, va dublati dimensiunea. Cand sunteti insarcinata, aveti nevoie de numai 300 de calorii pe zi. Daca va dublati portiile la cina si depasiti greutatea pe care o recomanda obstetricianul, riscati sa nasteti un copil de dimensiuni mai mari. Nasterea unui copil mare poate duce la dureri indelungate, nastere prin cezariana si traumatisme la nastere. Ea, de asemenea, creste cotele ca bebelusul sa dezvolte diabet zaharat, obezitate si cancer mai tarziu in viata. „

Nu te speria prea tare

Aici v-am spus, am trișat uneori. E aproape imposibil sa nu ai momente în care sa ți se taie respirația de la emoții. Ce m-a ajutat pe mine mult a fost sa citesc despre lucrurile care ma îngrijorau, citeam tot ce prindeam și încercăm sa păstrez doar informația potrivita pentru noi. Blogurile colegelor m-au ajutat mult atunci, e liniștitor sa știi ca nu ești singura gravidă speriata de pe lume.

Dacă ți-am adus un zâmbet pe buze, o emoție în suflet sau o informație valoroasă, te rog să îmi dai de veste. Pagina de FB este aici: Amina Tomescu-BLOG

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fii primul care afla!

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

%d blogeri au apreciat: