Dacă eu am reușit, sigur poți și tu!

-Mă doare așa de tare spatele uneori, parcă aș avea săgeți!
-Dar sport faci?
-Păi alerg toată ziua după ăștia mici, sus-jos.
-Pai asta nu e mișcare…

Cam așa a fost discuția mea cu Victoria, astă vară, pe o bancă din parcul de lângă casă. Soarele era sus pe cer, transpiram și doar dacă mă aplecam să iau o jucărie, și ea spunea că nu fac mișcare? Da, sigur.

Cam asta spunem aproape toate, ca să ne convingem singure că defapt ne mișcăm intens. Uitam de noi atât de des, încât uneori e și greu să îți amintești ce îți place, ce vrei să faci acum și pentru tine. Copiii vor crește, casa va rămâne tot acolo dar tu?

Și TU CONTEZI!

Vă invit ca timp de 6 săptămâni să porniți în aventura asta alături de mine. Nu vă spun tot de la început, dar vă asigur că până la sfârșitul cursei va fi WOW. Nu pentru mine, ci pentru starea voastră de bine. Pentru că mișcarea asta face, îți pune corpul, dar mai ales mintea, în mișcare. E primul pas pe care trebuie să îl faci pentru ca apoi toate să se rotească ca un bulgare care crește.

Depresia post-partum (baby blues), durerile de spate, rutina zilnică, absolut orice are o rezolvare atunci când corpul se mișcă.
Chiar vă rog să nu mă credeți pe cuvant și să testați pe măsură ce eu vă voi povesti în săptămânile ce urmează etapele unui antrenament complet. Acasă, pe covor, în timp ce copiii se joacă lângă voi sau pe voi. De data asta nu mai aveți scuze!

Dacă anul trecut am pornit singură într-o aventură sportivă, anul acesta am ales să aduc un profesionist alături de mine și pentru voi. Eu am început antrenamentele de pilates în septembrie anul trecut, chiar cu Victoria, despre care vă spuneam la începutul articolului. Am pus la punct un antrenament special pentru începători și l-am testat timp de 3 luni pe pielea mea. Apoi am chemat-o și pe Alina Dobrovolschi ca să surprindă în imagini mișcările noastre. A făcut o treaba foarte bună, e mai greu să faci fotografii bune când oamenii nu stau deloc la cadru😂. Doar să vedeți AICI cum îi ies ședințele foto cu copii😍.

Nu mă mai lungesc, cititi mai jos tot ce trebuie să știți despre pilates înainte să pornim împreună în aventura.

Hai să o luăm cu începutul. Ce e defapt pilates? La noi in țară termenul e relativ nou, iar mulți îl confundă cu yoga sau poate cu niște ifose de pe la televior. Explică tu mai bine ce ar trebui să știm despre pilates.

Victoria: Pilates reprezintă un sistem de exerciții fizice dezvoltat la începutul secolului 20 de către Joseph Pilates în Germania. Această metodă folosește mintea pentru controlarea musculaturii.

Exercițiile Pilates te învață conștientizarea respirației și a poziției coloanei și țintesc întărirea mușchilor torsieri profunzi. Pilates reprezinta un sistem inovativ de exerciții pentru minte și trup, care te ajută să iti controlezi corpul, să ai o postură corectă prin mișcări aparent fără efort, grațioase.

Sistemul de exercitii Pilates intărește fără a genera masă, creând un corp alungit, tonifiat și coapse suple cu abdomen plat, și poate chiar să ajute în alinarea durerilor de spate atât de des întâlnite în rândul mamelor cu prunci micuți. Am și eu la rândul meu două fete, și purtatul lor în brațe s-a resimțit imediat deși se poate spune că aveam antrenament.

 

Ce așteptări sa avem de la ședințele de pilates? Kilograme mai puține, musculatura întărită, stare de bine sau toate la un loc?

Victoria: Scopul principal al pilates-ului este întărirea musculaturii și starea de bine datorată detensionării zonelor blocate. Și când întreg corpul funcționează, mintea se pune și ea în mișcare. Momentele de sport sunt alternate cu cele de conectare, poate mai greu la început dar prin exercițiu se poate. Cam asta e magia de la care putem să ne așteptăm de la pilates, dar combinat cu un regim alimentar echilibrat și sănătos poate aduce și kilograme în minus. În orice program de slăbire 80% este alimentație și 20% sport. Dar acei 20% fac diferența între a sta cu o pungă de chips în pat și a te ridica să lucrezi.

credit foto: Alina Dobrovolschi

3.Cine poate să facă pilates? Există restricții? Și cel mai important, la cât timp după o naștere putem începe?

Nu există restricții la pilates, întregul sistem a fost chiar gândit pentru persoanele cu diferite dizabilități, imobilizate la pat. Singura “restricție” , dacă pot să o numesc așa, ține de executarea exercițiilor corect și cu atenție sporită la zonele cu probleme. Orice durere in corp care nu este musculară nu e semn bun. Atunci ne oprim și schimbăm exercitiul sau lucrăm până în punctul în care incepe durerea.

Dupa 6 saptamani de la naștere, cu acordul medicului, oricine poate face pilates.

 

Putem veni și cu copiii la pilates? Cum merg lucrurile așa

Victoria: Absolut. Am lucrat la pilates în timp ce copiii se jucau pe saltea, cei mai mari aveau chiar și exerciții speciale pentru ei sau în timp ce mama alăptează. Avem chiar si un curs întreg de pilates “Mama si copilul”. Eu cred că cele mai bune lecții le putem oferi copiilor doar prin exemplul propriu, iar importanta miscarii intr-o lume în care rata obezității crește constant este absolut necesară.

credit foto: Alina Dobrovolschi photo

5.Pentru cineva care își dorește să înceapă exercițiile acasă, care sunt lucrurile la care ar trebui să fie atentă?

Unul dintre cele mai importante lucruri in pilates este respirația. Cu ajutorul ei controlăm nu doar corpul, ci și mintea. Pentru că cei care citesc să înțeleagă mai bine, este vorba de respirația în abdomen pe care o au si bebelușii. În primul an de viață toți respirăum așa, doar că uităm pe parcurs.

Un alt aspect important in pilates este spatele drept. Dar indreptat in mod corect, astfel încât întregul corp să nu fie susținut muscular, ci mai degrabă „în capul oaselor” cum se spune în termeni populari (n.a. Victoria mai are o expresie, „să te simți înalt”, sigur știți senzația). Trebuie să simțiți și să vizualizați un schelete care se îndreaptă vertebră cu vertebră.

 

La un search pe google despre pilates se vorbește mult în contextul aparatelor speciale, tu folosești doar saltea și câteva accesorii. Care e diferența defapt?

Victoria: Aparatul se lucrează doar individual și este mult mai intens și obligatoriu cu instructor alături. El a fost creat pentru a ajuta persoanele imobilizate la pat să facă mișcare, acesta a fost scopul lui inițial.

Pilates-ul la saltea este perfect pentru începători si nu numai, pentru întărirea musculaturii și pentru cunoașterea corpului. Pilatesul la saltea te obligă să îți forțezi singur limitele, să îți conștientizezi fiecare mușchi și să te conectezi la exerciții golind mintea de orice problemă.

n.a acum am să o contrazic puțin pe Victoria, eu nu am reușit încă să îmi golesc mintea ci mai degrabă să o fac să funcționeze la capacitate maximă. Multe idei si rezolvări au venit la ea în studio, pe salteau de pilates, când în jur se auzea doar respirația noastră și muzica de fundal.

 

Mi-ai spus într-o ședință de pilates că tu ești profesor, nu instructor. Hai să le explicam și celor care citesc la ce te refereai. Mie mi-a placut tare mult.

Victoria: Instructorul este o persoana care doar îți spune ce să faci dar profesorul este cel care vine cu informații complete. Nu de putine ori am ascultat povesti despre copii, despre supararile mamelor, despre propria lor copilarie sau pur si simplu am povestit despre orice.

Scopul meu este ca cei cu care fac pilates să ajungă să poată face și singuri sau chiar să predea la rândul lor și să plece acasă cu un pic mai puține griji. Chiar și acel “un pic” poate să facă o diferență uriașă în starea de bine.

Ne auzim săptămâna viitoare cu prima ora de mișcare.

Dacă ți-am adus un zâmbet pe buze, o emoție în suflet sau o informație valoroasă, te rog să îmi dai de veste. Pagina de FB este aici: Amina Tomescu-BLOG

Spread the love
  • 115
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fii primul care afla!

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

%d blogeri au apreciat: